7 – on the spot – typen content
wijzeronline - 30/07/2019

Je kent het wel: je wilt consistent zijn in het plaatsen van berichten op je social accounts, maar – halloooo – de inspiratie is ver te zoeken. Soms heb je gewoon even geen idee, of denk je alles al verteld of geschreven te hebben. Dan zijn er toch een aantal typen content die je – vrijwel – altijd kunt toepassen.

#1: KIJKJE ACHTER DE SCHERMEN

Voor jou zijn je werkzaamheden binnen je bedrijf daily business, maar je volgers hebben geen idee wat je uitspookt tussen 9 en 5. Neem je volgers eens mee; laat zien waar je dagelijks mee bezig bent. Dit is ook perfect voor in je Instagram/Facebook stories.

#2: MEDEWERKERS IN BEELD

Misschien is niet elke medewerker even happy om zijn/haar gezicht te laten zien op je social kanalen, maar het wel content die goed scoort. Mensen en hun persoonlijke verhalen doen het altijd goed. Is je team aangevuld met een nieuwe aanwinst? Deel het! Heeft een van je medewerkers een bijzondere prestatie geleverd? Dat mag gezien worden! En is je medewerker wél een social addict? Tag hem/haar dan; zo beland het bericht ook op een andere tijdlijn en zien nóg meer mensen jouw kanaal.

#3: SAMENWERKINGEN

Als bedrijf werk je vast samen met een aantal vaste partijen. Geef je socials een boost door deze partijen in een post in het zonnetje te zetten. En here we go again: vergeet de partij niet te taggen!

#4: AANBIEDINGEN/ACTIES

Wil je een product/dienst extra onder de aandacht brengen of heb je een mooie aanbiedingen? Communiceer dit met je volgers! Je kunt er ook voor kiezen om een win-actie te starten om je bereik te vergroten. Houd dan wel rekening met de regels omtrent winacties op Facebook:

#5: DEEL

Oké – we geven toe – dit is misschien de meest luie manier van content creatie, maar hé, het werkt wel: deel berichten van anderen. Deel bijvoorbeeld interessante artikelen binnen jouw vakgebied.

#6: BLOG

Je hoeft echt geen professioneel copywriter te zijn om een goede blog te schrijven. Jij weet zelf – als het goed is – alles over jouw product of dienst. Just share it! Help anderen op weg met wat tips, geef antwoord op veel gestelde vragen of geef jouw kijk op de nieuwste trends binnen jouw markt. Plaats je blog bijvoorbeeld op je website en deel de link op je social kanalen; zo heb je niet alleen een profi blog gecreëerd, maar zorg je ook nog eens voor een leuke social post én trek je je volgers naar je website. Zeg nou zelf: win-win, toch?

#7: INHAKEN

Wist je dat elke dag wel een hele bijzondere is? Denk bijvoorbeeld aan ‘De Dag van de Drop’, ‘Star Wars Dag’ of ‘Eet wat je wil dag’: je kunt het zo gek niet bedenken of er bestaat een dag van. Genoeg kansen dus om te bekijken welke dagen bij jouw bedrijf passen en daar een bericht over te maken. En onthoud: het hoeft echt niet allemaal zo serieus. Met de handige inhaakkalender van http://inhaakkalender.nu/ is het een eitje om content te maken.

Ben je na het lezen van deze blog nog steeds het spoor bijster als het gaat om inspiratie voor jouw socials? Of heb je simpelweg de tijd niet? Wij kunnen je helpen! Dus bel eens op, kom eens lang; vinden we leuk!

Joey

Dus bel eens op, kom eens lang; vinden we leuk!
Benieuwd wat er online over jouw merk/bedrijf gezegd wordt?Vraag hier je gratis social search aan!

Hoe werkt het? Jij levert drie zoekwoorden aan bij ons en wij doen de rest. Via onze tool stellen we een rapport op, met daarin duidelijk op een rijtje gezet wie er over deze zoekwoorden praten, op welke kanalen dat is, wat het sentiment rond deze termen is en nog veel meer. Graag lichten wij de uitkomsten (en wat je er verder mee kunt) aan je toe!