Een #pictureperfect zakelijke Instagram-feed
freshlemon - 30/08/2019

Ooit begon Instagram als een platform waar je snelle kiekjes en charmante selfies deelde met je vrienden. Inmiddels is dit sociale medium echter serious business en barst het er van de jaloersmakende perfecte plaatjes. Actief zijn op Instagram staat gelijk aan feed struggles. Maar een picture perfect Instagram-feed is écht niet alleen weggelegd voor die fotogenieke influencers, mega hippe bedrijven of enorme creatievelingen – geloof me – ook jij kan een feed creëren waar menig volger van weg gaat zwijmelen én die jouw Instagram laat groeien.

Een Instagram-feed? Wat zeg je?!

Mocht je al een aantal jaar onder een steen hebben geleefd en geen benul hebben waar ik het over heb, dan is deze voor jou: Instagram is hét platform om je visueel te uiten. Niet alleen als persoon, maar zeker ook als bedrijf. Ik – lees: de 16 tot 39-jarige social junkies – kunnen niet meer zonder. Er worden foto’s en filmpjes gedeeld, maar zomaar content plaatsen?! Hell no! Over elke post wordt nagedacht om zo de ‘perfecte’ feed te creëren. Want tja, niemand is vies van een beetje perfectie.

Instagram… is dat wel iets voor mijn bedrijf?

Wanneer je doelgroep al op Instagram zit én je bereid bent om wat tijd en moeite te investeren in het maken van goede inhoud, dan hell yes! Als merk dat aan consumenten verkoopt heb je vast veel materiaal om te laten zien. Op Instagram kun je dat beeldmateriaal gebruiken om een veel groter publiek te bereiken en kun je ook nog eens gezien worden door potentiële klanten over de hele wereld. Wij helpen je graag op weg met de 4 gouden tips voor een picture perfect, zakelijke, Instagram-feed.

TIP #1: GEBRUIK FOTO’S/VIDEO’S VAN GOEDE KWALITEIT

Instagram is én blijft een fotoplatform. Een goede foto posten is dan ook één van de redenen dat je meer likes, volgers en exposure krijgt. Maak daarom gebruik van mooie scherpe, heldere foto’s die snel de aandacht trekken.

TIP #2: CREEER EENHEID IN JE FEED

Een feed die eenheid uitstraalt is DE key voor een professioneel profiel. Het creëert een bepaalde herkenbaarheid. Gebruik daarom een vast kleurenpalet. Ga uit van drie basiskleuren en verwerk tinten hiervan in je feed door met de kleursterkte van je foto’s te spelen.

Bekijk eens de feeds hieronder: ik durf te wedden dat ook jij lekker gaat op een feed waar balans en eenheid te zien is; zo werken onze hersenen nou eenmaal. Wij – voorspelbare wezens – houden van perfectie. Ook al willen we het liever niet toegeven en houden we er nog steeds aan vast dat we er ‘doodongelukkig’ van worden. We gaan er lekker op als alles bij elkaar lijkt te passen.  

Instagram Feed

TIP #3: PLAN JE BERICHTEN

Door berichten te plannen zorg je niet alleen voor rust in je hoofd, maar kun je ook testen of je posts bij elkaar passen en dus zorgen voor een picture perfect Instagram-feed. Gebruik bijvoorbeeld een app als VSCO of Preview om te zien of jouw foto’s matchen en ga op zoek naar een gratis tool om jouw berichten vervolgens in te plannen. Thank me later!

TIP #4: MAAK HET NIET TE COMMERCIEEL

Ga alsjeblieft niet te commercieel doen… je (toekomstige) volgers – A.K.A social junkies – hebben je snel genoeg door. Wees echt, ook als bedrijf. Zorg daarom dat je zakelijke afbeeldingen afwisselt met de vrijdagmiddagborrel, jullie gezamenlijke lunch en andere ontwikkelingen die een kijkje achter de schermen geven. Hierdoor kom je benaderbaar over en kunnen volgers zich beter inleven en verplaatsen in de bedrijfscultuur. Laat dus zien wie je bent als bedrijf; want ook al houden we van perfectie, we gaan niet goed op ‘te gemaakt’.

Mocht je, na het toepassen van deze gouden tips, het licht nog niet hebben gezien; Fresh Lemon is to the rescue! Wij weten als geen ander hoe we kunnen bouwen aan jouw #digitalnetwork. Dus bel eens op, kom eens langs; vinden we leuk!

Romy

Verder babbelen over deze blog? Vinden we leuk!