Partij voor de Utrechtse Student
Ingezette #skills

Social advertising, data & reporting

Stemmen voor de universiteitsraad van de Universiteit van Utrecht binnenhalen in tijden van de Corona crisis? Dat betekent: zeer beperkt face-to-face contact met de stemmers. Maar wij #lemons horen: social advertising!

Daarom kozen we samen om flink campagne te voeren via Facebook en Instagram advertising. En door de uitgebreide targeting mogelijkheden van Facebook advertising te combineren met toffe videocontent van de partij, hebben we een succesvolle campagne op kunnen zetten.

Haal het meeste uit jouw studententijd.

PvdUS for #praesident

De campagne hebben we in twee fases ingedeeld. We zijn begonnen met een aantal testweken, waarin we zowel stilstaand beeld, carrousel en videocontent hebben getest. Aan de hand van de resultaten van deze fase, hebben we bepaald welke content werd gebruikt bij fase twee. Fase twee ging van start op het moment dat er gestemd kon worden; we hebben in vier dagen tijd vrijwel de gehele doelgroep bereikt én stemmers naar de stempagina geleid. Beide fases zijn geanalyseerd en geëvalueerd, naar volle tevredenheid van onze klant. Mooie data die we kunnen gebruiken bij toekomstige campagnes!

Onze #resultaten
Kliks
667
De ads hebben gezorgd voor 667 kliks naar de stempagina.
Bereik
29k
Uit een totale doelgroep
van 35.000.
Terug naar het overzicht
Neem gerust een kijkje bij onze klant. Vinden ze leuk!
Volgende case