4 tips over adverteren op TikTok

ikTok is hét platform van nu én de toekomst. TikTokkers gaan van jong tot oud en van groot tot klein. Het is echt geen platform meer, waar kids dansjes doen. Als je dat denkt, dan heb je pas écht de boot gemist.

TikTok zakelijk inzetten

TikTok is een medium dat door veel verschillende doelgroepen wordt gebruikt. TikTok staat bekend om het scrollen én dat er veel schermtijd op deze app wordt gespendeerd. Ideaal om jouw bedrijf in de spotlight te zetten! We geven je tips en tricks hoe jij zakelijk aan de slag kan met TikTok.

Good to know: we vertellen je in deze blog vooral hoe het zit met adverteren. Wil je een frisse blik op je TikTok-strategie, you know where to find us!

Adverteren op TikTok

TikTok draait om authentieke content en is daarom nét wat anders dan andere social kanalen. We hebben een aantal tips voor je, van onze advertising specialist Joey.

TIP 1 – Maak content specifiek voor TikTok

TikTok draait helemaal om authentieke content. Dus laat je reclame filmpjes vooral thuis. Kies voor grapjes, memes, day in the life, outfit checks of unboxings. Laat het zo voelen alsof je een échte TikTok aan het kijken bent – ‘Oh nee, tóch niet.’

TIP 2 – Haak in op TikTok trends

Van ‘Je hebt de boot gemist’ tot ‘Als ik met de kleine kon praten’. Als je in 2022 zelf op TikTok zit/zat, snap je vast waar ik op doel. Ben je zelf nog geen fanatiek TikTokker, dan denk je waarschijnlijk: ‘Waar hebben ze het over?!’

Maar één ding is zeker: TikTok is heel trendgevoelig. Is er een nieuwe trend of nieuw type filmpje, dan wordt hier gelijk door heel veel contentmakers op ingehaakt. Al is het wel zo dat deze trends weer heel snel worden ingehaald door andere trends.

Zorg dus voor extra relevantie door in te haken op de nieuwste en meest populaire trend, maar voorkom dat je wordt gezien als een bedrijf van boomers door te laat te zijn met je video.

TIP 3 – Gebruik de TikTok pixel om je doelen te meten

Zoals bij elk social kanaal is een van de grote voordelen dat alles meetbaar is. Waar je advertentie in een krant nooit meetbare klikken of daadwerkelijk bereik meet, is dat bij online ads wel zo.

Wil je nog specifiekere conversies meten, zoals verkopen of inschrijvingen, zul je een TikTok-pixel moeten installeren. Dit biedt je ook de mogelijkheid om je websitebezoekers te retargeten en aan de slag te gaan met lookalike audiences. Klinkt dit voor jou als abracadabra? Neem dan eens contact met ons op, dan leggen we je het uit!

TIP 4 – Ga testen met je ads!

Oké, heel eerlijk, dit is niet echt een TikTok-tip, maar meer een social advertising tip. Toch wil ik hem wel even noemen. Want het aantal keren dat we dachten dat een video betere resultaten zou genereren dan een stilstaand beeld, maar dit uiteindelijk toch niet zo bleek te zijn, is ondertussen torenhoog.

Door te testen met een klein deel van je budget kun je aan de hand van je testresultaten de rest van je budget besteden aan de best presterende advertenties. Zo kom je tot een optimaal resultaat!

Test bijvoorbeeld je advertentiemateriaal (tekst en/of beeld), je doelgroep, je looptijd, je budget of advertentiedoel.

Wil jij TikTok advertising ook resultaatgericht inzetten voor jouw communicatie of campagne? Neem dan contact op met Joey of bel ons op 0183 – 58 74 01!

Bekijk ook

Geen gerelateerde posts gevonden.

Oók resultaten
binnenharken?