Always-on strategie voor Melona
Melona was in Nederland al een goed bewaard geheim onder echte liefhebbers. Een romig, fruitig ijsje dat anders smaakt dan alles wat je ooit hebt geproefd. Een cult-favorite, waarvan sommigen hoopten dat we het merk zouden blijven gatekeepen. Maar sorry not sorry: dit iconische Zuid-Koreaanse ijsje verdient een groot podium. De opdracht: breng Melona van niche naar nationaal bekend.
Social driven, always-on
We trapten af met een opvallende introductievideo (1.6M+ views) en brachten daarna een constante stroom aan content én ads op Instagram en TikTok. Herkenbare formats, influencer collabs, trending audio’s, memes, actuele thema’s en – vooral – humor.
Een merk dat terugpraat
En dat zorgde ervoor dat mensen gingen proeven. Voor mensen die gingen posten, delen en reageren. En Melona? Die reageert op alles. Taste test op Tiktok? We’re there. Comment? Snelle, gevatte reactie terug! Zo werd Melona een ijsje waar je over praat. En één dat terugpraat.
Van niche naar nationaal
En nu? Lege schappen bij Albert Heijn en Aziatische supermarkten. En op social: 2,76 miljoen views en een engagementratio van 4,1%. Melona is in korte tijd uitgegroeid tot een community die blijft groeien – en een merk dat niet meer te gatekeepen is.
Wie en wat?
Wat hebben we gedaan?
Deze Lemons hebben aan dit project gewerkt: