Arbeidscampagne: De winst van werkgeluk

In de wilde kantoorjungle van de Big4, waar accountants vaak als apen vechten voor een plekje op de top van de rots, schijnt er een stralende oase van werkgeluk bij de – lokale – SRA accountantskantoren. Want die enorme werkdruk bij de Big4 … dat kan écht anders. Om die belofte kracht bij te zetten, wil SRA iets opvallends doen met een social arbeidscampagne om Big4-werknemers de overstap te laten maken naar een SRA-kantoor in de regio.

Wie en wat?

Wat hebben we gedaan?

Campagne strategie Design Motion design Video Social advertising Copy Data & Insights

Deze Lemons hebben aan dit project gewerkt:

Joey van der Vlist
Social Advertising Specialist
Eric Looijen
Creative Director
Martin de Winter
Strategy
Romy Kooijman
Creative Content Creator

En wat maakt SRA nou anders dan die grote reuzen? Daar begrijpen ze dat winst niet alleen in geld uit te drukken is. Wat dacht je van werkgeluk door blije klanten, uitdagende werkzaamheden, meer vrije tijd en minder werkdruk. En tóch de carrière bewandelen waar je als accountant van hebt gedroomd.

Van apenrots naar apetrots, van werkdruk naar werkgeluk

Een duidelijk contrast creëren tussen de Big4 en SRA. Zo trekken we de aandacht van de accountants wel. En dan vooral de mens ‘achter’ de accountant. Met de social campagne – op Meta en LinkedIn – laten we ze nadenken over het positieve aspect van de verandering. De campagne roept emoties op en motiveert om stappen te ondernemen. Hup, van die rots af en tóch op naar de top.

Oók resultaten
binnenharken?