Op Vakantie in Zeeland in het zonnetje zetten door middel van een killer online aanpak. Waardoor meer Duitse en Hollandse toeristen verliefd op de provincie Zeeland worden (óf blijven) en gaan verblijven aan de Nederlandse Côte d’Azur.
Onze tactiek
Met de doelgroep centraal, hebben we hebben een scherpe online aanpak ontwikkeld die inspeelt op de sterke punten van Op vakantie in Zeeland. We hebben Facebook en Instagram geoptimaliseerd, waardoor de biografie, content en omslagfoto weer een plekje kregen om te shinen.
Consistente social media posts en mailings met authentieke content én pakkende copy’s hebben geholpen om het verhaal te versterken van Op vakantie in Zeeland. Social advertising op Facebook en Instagram (Stories) is ingezet om een nóg bredere doelgroep te bereiken.
Zeeland in zicht
Zeeland is hét complete plaatje. Dat wisten wij al, maar de doelgroep nog niet. We hebben daarom ook ingezet op Zeeland als totaalpakket. Door op social tips te delen over toffe uitjes en Zeeuwse hapjes, heeft de doelgroep Op Vakantie in Zeeland in het vizier gekregen. Daarnaast zijn de prachtige stulpjes van Op Vakantie in Zeeland éxtra uitgelicht via verschillende mailingen.
Meten = weten
Met social media advertising is alles te meten én meten is weten. Daarom hebben we ervoor gekozen om drie verschillende beelden, gelijktijdig live te zetten om te kijken welke de doelgroep het meeste aansprak. Al snel bleek dat één van de beelden het beste presteerde. Hier is dan ook het overige budget naar toe gezet. Het resultaat van de campagne? 80.000 weergaven en bijna 2.000 clicks naar de website!
Het resultaat
Een schot in de roos al zeggen we het zelf! Het is namelijk een drukke zomer voor Op Vakantie in Zeeland, want alle huizen zijn verhuurd! Met groei van het bereik met 109K zijn er een hele hoop nieuwe toeristen en Zeeland lovers bijgekomen. Dubbel genieten!