Awareness campagne: ‘Smakelijk Weten’

Groenten en fruit: we eten het. Omdat het lekker is, of omdat we weten dat het gezond is, of allebei. Maar weten we ook wát we eten? Wat de reis van teler tot schap is? En waarom groenten en fruit zo gezond zijn? Vaak niet. Tijd om dát eens smakelijk wereldkundig te maken voor GroentenFruit Huis – een belangenvereniging die zich bezighoudt met de afzet van de groente- en fruitsector – met de awareness campagne ‘Smakelijk Weten’.

Wie en wat?

Wat hebben we gedaan?

Campagne strategie Design Motion design Social advertising Copy Data & Insights Webdesign & development Webteksten

Deze Lemons hebben aan dit project gewerkt:

Joey van der Vlist
Social Advertising Specialist
Eric Looijen
Creative Director
Martin de Winter
Strategy
Romy Kooijman
Creative Content Creator
Privé: Eva Ubben
Copywriter
Kirsten Rochat
Graphic Designer

De doelgroep laten happen

We creëerden een campagne die informeert met een social strategie die teased. Hoe? Ads op YouTube, Instagram, Facebook én LinkedIn en een smakelijke actiesite. En natuurlijk met designs die opvallen en copy die vragen oproept. Zoals: “Die plastic verpakking… moet dat nu écht?” of “Zijn bananen en sporters écht de perfecte match?”. Alles gericht om de doelgroep te laten ‘happen’. Om ze door te laten klikken naar de actiesite smakelijkweten.nl. Dáár waar alle smakelijke weetjes worden uitgelegd. Daar waar je je kennis vergroot over groenten en fruit en de sector.

 

Oók resultaten
binnenharken?